Ogólnopolska Konferencja Naukowo-Szkoleniowa „Wytrop Nowotwór VIII”.

Dodał  |  0 Komentarzy

Szanowni Państwo,
Studenckie Koło Naukowe SFEROCYT działające przy Katedrze i Klinice Pediatrii, Hematologii i Onkologii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego serdecznie zaprasza na Ogólnopolską Konferencję Naukowo-Szkoleniową „Wytrop Nowotwór VIII”. 23. marca 2019 roku w Centrum Dydaktycznym WUM odbędzie się już ósma edycja konferencji skupiającej studentów i młodych lekarzy zainteresowanych pediatrią oraz hematologią i onkologią dziecięcą. W tym roku tematem przewodnim konferencji będzie “ABC diagnostyki i opieki nad pacjentem”. Temat ten umożliwia poruszenie bardzo wielu aspektów związanych z leczeniem i opieką nad małymi pacjentami, dlatego mamy nadzieję, że grono zainteresowanych konferencją studentów i lekarzy będzie jeszcze większe niż w poprzednich latach. W tym roku konferencja jest adresowana do wszystkich osób zainteresowanych pediatrią. Pragniemy zwrócić szczególną uwagę uczestników na pierwsze objawy nowotworów u dzieci oraz opowiedzieć o tym, jak szybko i skutecznie można zdiagnozować choroby rozrostowe dzięki umiejętności interpretacji odpowiednich badań. W programie: dwie sesje wykładów ekspertów, sesja studencka – konkurs przypadków klinicznych oraz warsztaty biopsji szpiku, będące okazją do nabycia umiejętności praktycznych. „Na co zwrócić uwagę, gdy dziecko przychodzi do lekarza? – objawy alarmowe nowotworów”, „Podstawy diagnostyki hematologicznej – interpretacja wyników układu krzepnięcia”, czy „Opieka paliatywna u dzieci” to tylko niektóre z tematów poruszane na wykładach podczas najbliższej edycji konferencji.
Więcej informacji na temat tego wydarzenia znajduje się na stronie SKN Sferocyt https://skn-sferocyt.wum.edu.pl/ oraz na stronie wydarzenia na Facebook’u.